سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :20
کل بازدید :68355
تعداد کل یاداشته ها : 150
103/2/24
11:48 ع

تیکه های طنز مخصوص آخر سال و عید نوروز 97


 

  • تیکه های طنز مخصوص آخر سال و عید نوروز 97

    بهترین تیکه های طنز خفن مخصوص عید نوروز را برای شما داریم که می‌توانید در ادامه انها را بخوانید و حسابی بخندید. 

    1- چهارشنبه سوری : فرصتی بسیار مناسب برای افرادی که زیاد مایل نیستند بهار سال آینده را مشاهده کنند. اتفاقی که در آخرین سه شنبه سال میوفتد، اما معلوم نیست به چه دلیلی بجای سه شنبه سوری به آن چهارشنبه سوری میگویند. نام یک فیلم که موضوع آن هیچ ربطی به نام فیلم ندارد!

    2- خانه تکانی : تکان خوردن خانه، نوعی زمین لرزه بدون خسارت جانی که البته در برخی موارد همراه با خسارتهای شدید مالی «از جمله تعویض مبلمان، پرده ها، تلویزیون و…» می باشد، نام یک نوع ورزش که در آن مردان “کوزت”وار اقدام به شستشوی شیشه خانه ها و تمیز کردن خانه میکنند.توضیح مرتبط:ای کاش بجای این همه ی خانه تکانی کمی هم به خانه دلمان تکانی می دادیم…

    3- خرید نوروزی : روزهای کشیدن چک، روزهای حسرت کشیدن پشت ویترین مغازه ها، روز بابا من اینو می خوام – بابا من اونو می خوام، روز درک معنی فاصله طبقاتی به کمک تک تک سلول های بدن.

    4 – مسافرت نوروزی : ترفندی برای جیم شدن از دست مهمانان نوروزی. فرصتی طلایی برای مأموران راهنمایی و رانندگی… البته نه برای جریمه کردن بلکه برای ارشاد رانندگان خطاکار!

    5- رو بوسی : سخت ترین جای دید و بازدید. طبق معمولً بعد از دست دادن انجام میگیرد.یک خواهش مرتبط: لطفاً در طول تعطیلات نوروزی از خوردن پیاز و سیر جداً خودداری کنید.

    6 – عیدی : انگیزه اصلی برای رفتن به خانه اقوام. دادنش برخلاف گرفتنش بسیار سخت است. معیاری مناسب برای سنجش این‌که هر فرد چقدر دوستتان دارد.

    7 – رژیم غذایی : احتمالاً در طول تعطیلات نوروز کلاً بی خیال این مورد شده اید، موردی که هم گرفتنش در طول تعطیلات باعث پشیمانی است و هم نگرفتنش!

    8 – برنامه های نوروزی تلویزیون : یک سریال عشقولانه که در طی سیزده، چهارده قسمت در آن جوانی بی”وفا” «که تریپ صحبت کردنش اصلاً به تقلید از”محمد رضا متواضع” نیست» سعی میکند “وفا”دار شود. یک عالمه فیلم سینمایی شامل 3 تا ماتریکس، یک دونه مرد عنکبوتی و… همچنین پخش جومانجی برای هزارمین بار.

    9 – سیزده به در : روزی که جماعت از خانه هایشان به مقصد کوه، دشت و بیابان خارج می‌شوند. روز طلایی دزدان. روزی که به جنگل می‌رویم ودر آنجا زباله می ریزیم، شاخه های درختان را می شکنیم و طبیعت را از بین می‌بریم. شاید بهمین علت در تقویم، نام سیزده به در را روز طبیعت گذاشته اند.

    10- چهارده فروردین : یکی از روزهای سخت سال. روزی که پس از 20 روز خوردن و خوابیدن مجبوری دوباره صبح زود از خواب بیدارشوی…

    11- روزهای بعد از تعطیلات : زمان پاس کردن چکها«برای کارمندان ارجمند»، نشستن پای لرز بعد از خوردن آجیل «اینروزها علاوه بر خوردن خربزه خوردن خیلی چیزها باعث لرزش پا می‌شود!» روزهای سختی که باید ناخواسته خوردن شیرینی و میوه را ترک کنید. روزهایی که قبض تلفن و موبایل «مخصوصا اس ام اس آن» منجر به بلند شدن دود از سر شما خواهند شد.


  
  

چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس


 

  • چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    چاقی معضلی است که با افزایش سن ممکن است فرد به آن مبتلا شود. اما این پسربچه در سن 18 ماهگی هم وزن یه کودک 10 ساله است و اضافه وزن شدیدی دارد. به گزارش سایت فراناز اضافه وزن در همه سن ها یک بیماری محسوب می شود شاید شما هم دچار اضافه وزن هستید.

    کودکان هم در سن های بسیار کمی اضافه وزن دارند و اگر این بیماری معالجه نشود شاید آنها در بزرگسالی دچار اضافه وزن و بیماری چاقی شوند یک کودک که در یک ماه دو کیلو به وزنش اضافه می شود و همیشه احساس گرسنگی می نماید این کودک دچار نوعی بیماری می باشد مشکل اضافه وزن یک کودک ترکیه ای والدین او را به شدت نگران ساخته است چرا که وضعیت کودک در محدوده خط قرمز سلامت قرار دارد.

     چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    کودک 32 کیلویی مبتلا به اختلال هورمون لپتین

    “یاقیز بکتا” پسربچه ی 18 ماهه که در حال حاضر هم وزن یک کودک نرمال 8 ساله است با اضافه وزن بالای خود موجب نگرانی والدینش شده است ، انها معتقدند که تا چند ماه آینده فرزندش قادر به راه رفتن و حرکت نخواهد بود. “یاقیز” با اختلال هورمون لپتین متولد شده است و بدن او قادر به سوخت و ساز طبیعی نیست از طرفی هم اشتهای زیاد او برای خوردن غذا و انواع خوراکی ها موجب افزایش وزنش می شود.

    لپتین هورمونی است که توسط سلولهای چربی ترشح شده و نشانگر مقدار کل چربی بدن در حالت غیرناشتا است. قبلا تصور میشد که لپتین سیگنالی برای کاهش وزن است ولی در واقع سیگنالی است برای مغز که بدن را از میزان چربی بدن مطلع میسازد.چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    بچه چاقی که در 18 ماهگی هم وزن یک کودک 10 ساله است

    به نظر میرسد که وقتی لپتین ترشح نمیشود مغز فکر میکند که توده چربی در بدن وجود ندارد و شخص را تحریک به خوردن بیشتر و تجمع چربی بیشتر میکند . “سودا” مادر و “سدات” پدر این کودک از وضعیت اضافه وزن او به شدت نگران هستند چرا که این روند همچنان به سرعت ادامه دارد و به طور متوسط فرزندشان ماهیانه 2 کیلو چاق می شود.چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    آنها می گویند که پسرشان مدام در حال خوردن است و وقتی سعی می کنند او را از این حالت دور کنند گریه کرده و نمی تواند دوام بیاورد.


  
  

کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها


 

  • کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    اگر فرد استرسی هستید و برای کوچک ترین چیزها دچار استرس می شوید این مطلب سایت فراناز با موضعیت کنترل استرس و مدریت احساسات را تا انتها مطالعه کنید.

    افرادی که استرس دارند و خیلی زود عصبانی میشوند باید راهکارهای که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد را عمل نمایند تا بتوانند سریعتر به آرامش برسند ما بخش های از مغزمان را می توانیم خودمان کنترل نماییم استرس زیاد دچار بیماری افسردگی در فرد می شود و خیلی بیماری های که در این بخش بیان خواهیم نمود توانایی مدیریت احساسات و حفظ آرامش در زمان هایی که تحت فشار هستید، مستقیما بر عملکرد شما تاثیر خواهند گذاشت. وب سایت TalentSmart، مطالعه ای را بر روی حدود یک میلیون نفر انجام داده که بیش از 90 درصد از این افراد، مهارت هایی را برای مدیریت احساسات خود و کنترل آنها داشته و همین امر به آرامش آنها انجامیده است.

    مطالعات مرتبط انجام شده در دانشگاه «ییل» نشان داده که به طول انجامیدن استرس بر عملکرد بخش هایی از مغز که متصدی کنترل افراد هستند تاثیر می گذارد که قطعا اضطراب را نیز به همراه خواهد داشت. مغز تا زمانی که به سطحی از ثبات احساسی دست پیدا نکند قادر به انجام عملکردهای خود نخواهد بود. تا زمانی که میزان استرس بیش از اندازه و طولانی نباشد، هیچ گونه آسیبی را به همراه نخواهد داشت.

    یکی از محققان دانشگاه «برکلی» کالیفرنیا، به اهمیت تعادل در میزان استرس تاکید می کند. این پژوهش توسط یکی از دانشجویان پُست دکتری به نام «الیزابت کربی»، پیگیری شد. نتیجه بدست آمده از این مطالعه نشان داد، در زمان استرس، سلول های تازه ای در مغز به منظور تقویت حافظه تولید می شوند که اگر استرس ادامه دار شود، سلول های بیشتری در مغز شکل خواهند گرفت.

    کربی در این باره می گوید: “من تصور می کنم که وقایع استرس آوری که به صورت تناوبی ادامه پیدا می کنند، به عملکرد بهتر و بالاتر بردن سطح هوشیاری مغز کمک می کنند.” در مورد حیوانات چنین استرسی از طریق محیط دریافت می شد که در مورد انسان ها نیز سابقا به همین گونه بود. اما با پیشرفت ها و تکامل هایی که در بشر به وجود آمد، تجربه استرس های طولانی مدت نیز شکل گرفتند.

    در کنار افزایش خطر حملات قلبی، افسردگی و چاقی، استرس، عملکردهای شناختی افراد را نیز کاهش می دهد. در شکل گیری استرس، باید این اطمینان را حاصل کرد که تجربه استرس حاصل از هر عامل خارجی، بیش از اندازه به طول نیانجامد.

    کربی با بررسی راهکارهایی که افراد باهوش با به کار گرفتن آنها به کنترل سطح استرس خود مبادرت می کنند، 10 مورد از بهترین راهکارها را برگزید که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد:کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    1- از آنچه دارند قدرانی می کنند

    این کار نه تنها خوب است بلکه کارآیی مغز را نیز بالا می برد چرا که ترشح هورمون استرس یعنی «کورتیزول» را تا 23 درصد کاهش می دهد. در پژوهشی که در دانشگاه دیویس کالیفرنیا انجام پذیرفت، نشان داده شد، افرادی که هر روز به شکرگزاری می پردازند، خلق و خوی بهتر، انرژی بیشتری دارند و وضعیت جسمانی سلامت تری دارند. دلیل اصلی این امر نیز، کاهش میزان هورمون کورتیزول تشخیص داده شده.

    2- نمی پرسند که اگر طور دیگری می شد …

    افراد باهوش می دادند که برای هر پدیده ای چندین و چند مسیر می تواند وجود داشته باشد که پرسشگری مداوم از آنها سبب ایجاد اضطراب و کاهش میزان تمرکز خواهد شد. بنابراین آنها تنها به مسیری که در آن قرار گرفته اند می اندیشند.

    3- مثبت اندیش هستند

    داشتن اندیشه های مثبت سبب می شود که مغز تمرکز بیشتری برای انجام کارها تمرکز بیشتری داشته باشد و با این کار استرس کمتری در فرد شکل می گیرد. هر اندیشه مثبتی به تمرکز بیشتر انجامیده و خلق و خوی انسان را نیز بهبود خواهد بخشید.

    زمانی که مغز با اندیشه های منفی دست و پنجه نرم می کند، دائم در آن چالشی وجود دارد. زمانی که اندیشه منفی به سراغ تان می آید، هرچه سریع تر آن را به افکار مثبت تغییر دهید.

     کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    4- زمان هایی را از تکنولوژی دور می مانند

    گاهی دریافت یک پیام یا ایمیل می تواند تمرکز افراد را برهم بزند و در آنها ایجاد استرس کند. بنابراین بهتر است در هنگام کار کردن و حتی در خارج از محل کار لحظاتی را بدون شبکه های اجتماعی سپری کنید. این کار سبب ایجاد احساس بسیار خوبی در شما خواهد شد. حتی اگر ریاست یک مجموعه را بر عهده دارید می توانید به کارمندان خود اعلام کنید که در ساعات اولیه روز جمعه در دسترس نخواهید بود.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    5- میزان مصرف کافئین را کاهش می دهند

    مصرف کافئین، هورمونی به نام «آندرنالین» را در بدن شما آزاد می کند که سطح هیجانات تان را افزایش خواهد داد. ترشح چنین هورمونی زمانی که توسط یک حیوان وحشی دنبال می شوید طبیعی و غیرقابل اجتناب است اما زمانی که مصرف بیش از اندازه کافئین، مغز و بدن تان را با ایجاد استرس تحریک می کند، این روند سبب خواهد شد که احساسات تان بر رفتارهای شما تاثیر بیشتری بگذارند. به همین دلیل نیز مصرف بیش از اندازه کافئین سبب خواهد شد که در بیشتر دوران زندگی تان، بر خلاف روند طبیعی بدن خود عمل کنید.

    6- خوب می خوابند

    خواب کافی می تواند به افزایش هوش عاطفی و مدیریت سطح استرس بیانجامد. زمانی که می خوابید مغز دوباره شارژ می شود بنابراین با هوشیاری بیشتری از خواب بلند خواهید شد. زمانی که به اندازه کافی نمی خوابید، تمرکز و حافظه شما کاهش و هورمون استرس نیز افزایش می یابد همچنین بی خوابی سبب خواهد شد که کنترل کمتری بر رفتارهای خود داشته باشید.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    7- از مکالمه های منفی با خود پرهیز می کنند

    یکی از راهکارهایی که به کاهش استرس می انجامد، متوقف کردن مکالمه های منفی با خودست. هر اندازه به نشخوار اندیشه های منفی بپردازید، به این اندیشه ها قدرت بیشتری خواهید داد. زمانی که چنین اندیشه هایی به سراغ تان می آیند بلافاصله با نوشتن آنها، از ادامه اندیشیدن به این عوامل مخرب پرهیز به عمل آورید. زمانی که سرعت تولید چنین تفکراتی را کاهش می دهید، منطق در شما قوی تر شده و به عدم صحت آن تفکرات منفی پی خواهید برد.

    زمانی که اندیشه ها و الفاظی چون، «هرگز»، «هیچ وقت» و یا «بدترین» به سراغ تان می آید برای آگاهی از عدم صحت آنها می توانید در آن موارد از دوستان یا همکاران خود سئوال کنید. زمانی که از واژه هایی چون هرگز استفاده می کنید، تمایل مغز به سمت آن روند را افزایش خواهید داد. اگر افکار منفی خود را از حقایق مجزا کنید، دیدگاه های مثبت جدیدی به سراغ تان خواهد آمد.

    8- دیدگاه و نقطه نظرهای جدیدی را در خود به وجود می آورند

    در زندگی روزانه اتفاقاتی همچون ترافیک و یا داشتن رئیسی با توقعات غیرمنطقی برای به پایان رساندن پروژه های کاری وجود دارند که گریزی از آنها نیست اما می توان عکس العمل بهتری را در مقابل آنها نشان داد. بنابراین زمانی که قادر به تغییر چیزی نیستید باید راهکارهایی را برای کنار آمدن با آنها و کاهش سطح استرس خود بیابید.

    اگر جملاتی چون «همه چیز به بدترین شکل ممکن پیش می رود» یا «حتی یک چیز هم درست از آب در نمی آید»، به ذهن تان خطور می کنند، لازم است که چهارچوب جدیدی را برای آن موقعیت تعریف کنید. برای این کار بهتر است فهرستی از کارهایی که به خوبی پیش نمی روند را یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که در برخی از موارد، مسائل برای تان چندان مطلوب نبوده و خوب نیز پیش نروند اما نمی توان این پدیده را به همه امور تعمیم داد. با چنین تغییر دیدگاهی، میزان و سطح استرس شما کاهش پیدا خواهد کرد.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    9- تمرین تنفس می کنند

    یکی از راهکارهای بسیار موثر در کاهش میزان استرس، انجام تنفس های عمیق و حضور در لحظه است. با این کار در حال به سر خواهید برد و مغز نیز با تمرکز بیشتر، عملکرد بهتری خواهد داشت. زمانی که دچار استرس می شوید، زمانی را به تنفس اختصاص دهید و بر این کار تمرکز کنید.

    در اتاق را ببندید و هر آنچه ممکن است حواس تان را پرت کند، کنار بگذارید. هر اندازه تمرکز بیشتری بر روی نفس های تان داشته باشید، ذهن تان کمتر به اطراف متمرکز خواهد شد. اگرچه ممکن است کار بسیار آسانی به نظر برسد اما انجام بیش از یک تا دقیقه از آن بسیار دشوارست. می توانید برای این کار از شمردن اعداد کمک بگیرید.

    در ابتدا ممکن است این کار برای تان بسیار احمقانه به نظر برسد اما با گذشت زمان به تاثیرات آن پی خواهید برد.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    10- از دیگران کمک می گیرند

    زمانی که اتفاقات دور و برتان فشار فراوانی را بر روی شما وارد می آورند، از دیگران کمک بگیرید. هر فردی در محل کار یا خارج از آن، حداقل یک نفر را دارد که در مواقع سخت و دشوار زندگی در کنار او باشد. حتما چنین افرادی را در زندگی خود شناسایی کنید و با صحبت کردن با آنها، میزان استرس خود را کاهش دهید. همچنین امکان دارد که با چنین مکالمه هایی، دیدگاه های جدیدی در شما شکل گیرد. بنابراین در زندگی از حمایت افرادی که به آنها اعتماد دارید، کمک گرفته و میزان استرس خود را کاهش دهید.

    همه این موارد را با هم انجام دهید

    در زمان هایی که استرس و اضطراب فراوانی را متحمل می شوید، با به کارگیری مواردی که برای تان برشمرده شدند، سطح استرس خود را کاهش دهید و کنترل مجدد زندگی تان را نیز در دست بگیرید.


  
  

صبحانه 10 فرد موفق در جهان چه می تواند باشد؟


 

  • صبحانه 10 فرد موفق در جهان چه می تواند باشد؟

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ مریلین مونرو برای صبحانه دو تخم‌مرغ خام مخلوط شده در شیر سرد می‌خورد.

    محمدعلی 2 استیک بزرگ به همراه 12 تخم‌مرغ می‌خورد و گاهی اوقات هم بعدازآن بستنی می‌خورد!

    فرانکلین روزولت هرروز صبح یک دونات بزرگ گرم می‌خورد.

    در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که 10 فرد موفق برای صبحانه چه می‌خورند (و یا چه نمی‌خورند) تا انرژی بیشتری داشته باشند.

    1. انرژی‌رسانی

    من صبحانه موردعلاقه خودم را درست می‌کنم: عسل، جو دو سر کامل، دارچین، انجیر، 10 کشمش، 10 آلبالو خشک، نصف موز، زغال‌اخته خشک‌شده، 10 زغال‌اخته تازه، آجیل برزیلی، گردو، شیرین‌بیان و آب تصفیه‌شده. همچنین نوشیدن آب‌میوه را هم دوست دارم زیرا باعث می‌شود انرژی بیشتری داشته باشم.

    نوشیدن یک لیوان آب‌میوه در هرروز باعث می‌شود که در کار و حرفه خود موفق‌تر باشید. با رعایت این نکات انرژی‌تان افزایش‌یافته و به خودتان کمک می‌کنید.

    • گرانت کاردون، فروشنده برتر که در زمینه املاک 500 میلیون دلار سرمایه اندوخته است.

    2. یک برنامه روتین

    من در برنامه صبحگاهی‌ام مقدار زیادی پروتئین گنجانده‌ام. ازآنجایی‌که همیشه مشغول کار هستم بنابراین روزم را با یک صبحانه پروتئین دار شروع می‌کنیم: میلک شیک وانیلی، روغن ماهی سرشار از امگا 3، آمینواسید و گلوکوزامین. سپس یک اسپرسو دوبل نوشیده و آماده کار می‌شوم.

    • کوین هارینگتون، متخصص در زمینه تبلیغات تلویزیونی، و با سرمایه خالص 45- میلیون دلاری.

    3. رژیم همیشگی

    بهترین صبحانه صبحانه‌ای است که بدن شما به آن عادت دارد. من رژیم‌های مختلفی را امتحان کرده‌ام و اخیراً از رژیم گریسی پیروی می‌کنم که غذاهای مختلف را باهم ترکیب می‌کند. همه این غذاها قابل‌هضم هستند و انرژی و سلامت بدنتان را افزایش می‌دهند.

    من هرماه آزمایش خون می‌دهم و میزان پروتئین و ویتامین‌های بدنم را بررسی می‌کنم. سپس اگر بدنم در زمینه خاصی کمبود داشته باشد، سعی می‌کنم با تغذیه مناسب آن را جبران کنم. پس به‌جای غذاهای ناسالم بیرون غذای خانگی مصرف کنید.

    • تای لوپز، مشاور و سرمایه‌گذار تجاری که تابه‌حال 8 تجارت آنلاین راه‌اندازی کرده است.

    4. وعده یکجا

    من تقریباً هیچ‌وقت صبحانه نمی‌خورم زیرا عادت دارم به‌یک‌باره از ساعت 1 تا عصر غذا بخورم و همه کالری لازم را یکجا دریافت کنم.

    من به‌جای صبحانه در هنگام صبح آن را در هنگام نهار می‌خورم. این وعده غذایی من بسیار بزرگ و شامل سبزیجات تازه، مواد پروتئین دار، غلات و آجیل، آووکادو و سس آووکادو است.

    • مارک سیسن، یک نویسنده و ناشر موفق که در زمینه سلامتی هم دارای یک وبلاگ است.

    5. وعده غذایی سنگین

    من تقریباً 5 روز هفته را صبحانه نمی‌خورم. بنابراین در هنگام کار یک وعده غذای سنگین می‌خورم تا بتوانم ساعت‌ها کار کنم، متابولیسم سریع‌تری داشته باشم، چربی بیشتری بسوزانم و انرژی بیشتری داشته باشم. اولین وعده غذایی خود را در ساعت 1 می‌خورم. گاهی اوقات یک فنجان قهوه هم می‌خورم و همیشه آب زیاد می‌نوشم.

    اگر بخواهم صبحانه بخورم صبحانه‌ام شامل این موارد است: گوشت، سبزیجات و یا تخم‌مرغ نیم رو و آووکادو، که مخلوط چربی و پروتئین است. از خوردن غلات، نان، آب‌پرتقال و آب سیب خودداری می‌کنم زیرا ترشح انسولین را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند که دو ساعت بعد احساس ضعف کنم. و این برای یک کارآفرین بدترین اتفاق ممکن است زیرا باعث می‌شود تمرکزتان را از دست داده و هزاران دلار ضرر کنید.

    • جیمز سوانویک، نویسنده و کارآفرین موفق.

    6. مواد انرژی زای طبیعی

    من دوست ندارم به موادی مانند کافئین معتاد شوم و ترجیح می‌دهم به‌طور طبیعی انرژی بدنم را افزایش دهم. بنابراین از 4 ماده استفاده می‌کنم: آب قلیایی؛ یک نوشیدنی سبز؛ چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان برای جذب کمی کافئین؛ و غذاهای حاوی پروتئین در هنگام صبح.

    این غذاهای حاوی پروتئین از این مواد تشکیل می‌شوند: موز، نارگیل یا شیر نارگیل، پودر پروتئین شکلات، دانه‌های چیا، کاکائوی خام، دارچین، روغن‌زیتون یا روغن نارگیل، کره بادام خام، گرده زنبورعسل، پودر Acai، ریشه ماکارو، استویا، و کمی فلفل قرمز ادویه شده.

    – مایک زلر، یک تاجر موفق با بیش از 100 میلیون دلار سرمایه.

    7. افزایش متابولیسم

    من ترجیح می‌دهم با کمی کافئین یا آدرنالین روزم را آغاز کنم. یک فنجان قهوه با کره و مغز اکتان دقیقاً همان چیزی است که همیشه استفاده می‌کنم. این نوشیدنی با تجزیه چربی به‌جای قند به‌سرعت انرژی بدنم را افزایش می‌دهد. و یا اینکه پودر پروتئین را با مخلوط بلوبری و موز مصرف می‌کنم.

    این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و املاح معدنی است که هرروز صبح انرژی بدنم را افزایش می‌دهد و به‌سرعت هضم می‌شود. درنتیجه بدنم دیرتر خسته می‌شود.

    • کریگ لاک، یک مدیرعامل و کارآفرین موفق.

    8. افزایش انرژی

    من هرروز با هیجان و انرژی روزم را آغاز می‌کنم. برای اینکه این انرژی را حفظ کنم یک میلک شیک پروتئین دار و سه فنجان اسپرسو می‌خورم. این مواد تا ساعت 1 یا 2 بدنم را سرپا نگه می‌دارند. اغلب فراموش می‌کنم نهار بخورم، مگر اینکه همسرم به من یادآوری کند. اهداف مثبت باعث می‌شوند انرژی ام افزایش پیدا کند.

    – جیم مترز، یک مدیرعامل موفق.

    9. افزایش انرژی بدن

    من پس از مطالعه یک کتاب به اهمیت صبحانه پی بردم و ازآن‌پس برای صبحانه یک تخم‌مرغ نیم رو، مافین انگلیسی و کره بادام‌زمینی می‌خورم، تا انرژی بدنم افزایش پیدا کند. اما یک فنجان قهوه هم برای هر کارآفرین ضروری است و انرژی بدنش را افزایش می‌دهد.

    – یولی زیو، یک مدیرعامل، کارآفرین و نویسنده موفق.

    10. حفظ برنامه روتین

    من و همسرم هرروز صبح ساعت 7 تا کافه موردعلاقه‌مان پیاده‌روی می‌کنیم. من بیشتر وقت‌ها یک فنجان قهوه غلیظ به همراه به همراه کیک موز و جو دوسر، سفارش می‌دهم. فنجان قهوه انرژی‌ام را بیشتر می‌کند و کیک هم باعث می‌شود گرسنگی‌ام از بین برود زیرا معمولاً از ساعت 4 صبح بیدار هستم و به کارهایم رسیدگی می‌کنم.

    من معمولاً همان صبحانه ساده همیشگی را می‌خورم زیرا باعث می‌شود راحت‌تر بتوانم تصمیم بگیرم. علاوه برآن، در زمان رفتن به کافه برای صبحانه زمان خوبی را با همسرم سپری می‌کنم.

    • آج ریورا، کارآفرین، مشاور و سخنران.

  
  

فواید شیر غنی شده


 

  • فواید شیر غنی شده

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ قبل از این که بگوییم شیر غنی شده چیست بد نیست بدانید در دوران اولیه تولید تجاری شیر، این مادهء غذایی کاملا دست‌نخورده و غیر هموژنیزه بود و روی آن غنی‌سازی صورت نمی‌گرفت. به این شکل که روی آن خامه می‌بست و می‌شد آن خامه را از شیر جدا کرد و به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد یا آن را همزد و دوباره به شیر برگرداند. از سال 1932 تولیدکنندگان روشی عملی برای اضافه کردن ویتامین و مواد معدنی به شیر و اصطلاحا غنی‌‌سازی آن پیدا کردند.

    غنی کردن شیر فرآیندی است که تولیدکنندگان طی آن ریز‌مغذی‌‌ها یا همان میکرونوترینت‌هایی مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی را به مواد غذایی اضافه می‌کنند. هدف از این کار کاهش کمبودهای غذایی رایج و بیماری‌هایی است که ممکن است درصورت فقدان این مواد غذایی رخ دهند. غنی‌سازی شیر در مناطقی که خاک و گیاهانی که در آن خاک می‌رویند و از لحاظ مواد مقوی غذایی ضعیف هستند ضرورت بیشتری دارد. از این رو غنی‌ کردن مواد غذایی مثل غلات، نمک و شیر از سوی برخی دولت‌ها به دلیل نگرانی‌هایی که درمورد سلامت عمومی وجود دارد امری اجباری است.

    ویتامین D

    ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که کلسیوم خون را حفظ می‌کند، سطح فسفر را متعادل نگه داشته و در سوخت و سازِ کلسیوم، نقش موثری دارد. غنی‌سازی شیر معمولا با حضور این ویتامین انجام می‌گیرد.

    چرا شیر غنی شده به افزایش قد کودکان کمک می کند؟آیا فکر می کنید فرزندتان به اندازه کافی قد نکشیده است؟ بدون شک به عنوان یک مادر یا پدر دوست دارید فرزند شما رشدی سالم و طبیعی داشته باشد. جای نگرانی نیست! به کمک تغذیه مناسب و مصرف ویتامین…
    ادامه مطلب

    • درباره ویتامین D بیشتر بدانیم
    • 4 ماده غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

    ویتامین E

    ویتامین E نیز از ویتامین‌های محلول در چربی است که فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد. ترکیباتی که دارای فعالیت ویتامین E هستند، توکوفرول‌ها و توکوترینول‌ها هستند. شیر به طور عادی حاوی مقدار  کمی ویتامین E است که می‌توان آن را با بالا بردن چربی در شیر افزایش داد.

    • نقش ویتامین E در سلامت بدن

    آهن

    آهن یکی از ترکیبات تشکیل دهنده خون و بسیاری از آنزیم‌ها است و در سوختوساز خون و انتقال اکسیژن نقش مهمی دارد. شیر به خودی خود شامل آهن بسیار کمی است؛ یعنی یک فنجان شیر کمتر از یک درصد DRI(میزان دریافت مرجع) آهن دارد.

    • 5 حقیقت درباره کمبود آهن در سلامت بدن

    روی

    روی ترکیب تشکیل‌دهندهء بسیاری از آنزیم‌ها و پروتئین‌ها است و در تنظیم ژن نقش مهمی دارد. شیر منبع خوبی برای روی محسوب می‌شود و یک فنجان شیر دارای 10 درصد DRI(میزان دریافت مرجع) از این ماده معدنی است.

    • 5 نقش فلز روی در حفظ سلامتی

    دوران رشد و نمو کودکان مهم‌ترین دوره از لحاظ داشتن تغذیه مناسب است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود 250 میلیون کودک پیشدبستانی در سراسر دنیا به دلیل کمبود ویتامین آسیب می‌بینند. کمبود مواد غذایی در مهلک‌ترین شکل آن می‌تواند منجر به مرگ شود. هر چند در دنیای پیشرفته امروز، امری نادر است اما این کمبودها پیش از تلاش‌هایی مثل غنی‌سازی گسترده مواد غذایی که در اوایل قرن بیستم برای سلامت عمومی صورت گرفت رایج‌تر بودند. به عقیده برخی از پزشکان غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند خطرناک باشد. برای تولید شیر غنی شده تولیدکنندگان شیر باید حداقل 400 IU ویتامین D در هر کوارت به آن اضافه کنند.

    یکی از فواید شیر غنی شده تقویت میزان جذب کلسیوم به کمک ویتامین D است. این ویتامین برای داشتن استخوان‌های سالم و قوی اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این همانطور که گفتیم تعادل کلسیوم اسکلتی را تقویت و سطوح کلسیوم خون را حفظ می‌کند. مصرف ویتامین D و کلسیوم کافی در قالب یک برنامه غذایی برای جلوگیری از تغییر شکل یا نرم شدن استخوان‌ها قبل از بروز عارضه ریکتز در کودکان و نرمی استخوان در بزرگسالان ضروری است. این ویتامین از بروز ناگهانی نرمی استخوان در سالمندان نیز جلوگیری می‌کند.


  
  
<   <<   6   7      >